Thursday, December 21, 2006

Jopas jopas!

Eilen kun olin ollut jo n.13h töissä ja olin purkamassa laivaan polttoaine kuormaa niin johtaja soitti ja sanoi että kun työkaveri oli ollut jo edellisellä reissullaan vrk:n ja nukkui vielä niin kävisinkö mä hakemassa seuraavan kuorman ja purkaisin muutaman paikan joka tarkoittaisi sitä että työpäiväni jatkuisi n. 6h. Empien suostuin koska hän sanoi että "Voisitko käydä hakemassa sen VAI PITÄÄKÖ MINUN LÄHTEÄ?" ja juurikin noin painokkaasti. Joustin silläkin uhalla että jos poliisi pysäyttää ja tutkii ajotiedot niin matka loppuu siihen ja jos on Veemäinen poliisi niin se vie myös ajokortin ja antaa vastineeksi sakot! Ja johtaja ei tälläisessä tapauksessa maksa palkkaa kotiin! Kysytty on! Ja vaikka maksaisi sakot niin leima niistä jää mun tietoihin kuitenkin. Sitten vähän ennen kuin olin lähdössä hakemaan uutta kuormaa niin työkaveri soittaakin ja kysyi tilannetta ja sanoin mikä on ja sanoin että hän saa lähtee jos haluaa johon hän mietittyään sanoi että hän lähtee. Hän sanoi että soittaa johtajalle kyselee tilannetta ja ilmoittaa minulle milloin hän lähtee. Mä ajattelin että kaipa hän sanoo johtajalle että lähtee enkä soita erikseen minä vielä.. Sitten kotia ajellessani soikin puhelin ja johtaja siellä kysyen että missä olet menossa? Mä vastasin että kohta kotona johon se että mehän sovittiin että sunhan piti hakea se kuorma, eihän sulla tule ne tunnit täyteen tällälailla. Johon sanoin että mulla puuttuu 12h täysistä jotka tulee seuraavalla reissulla ja se päivä olisi mennyt laittomaksi ja sanoin että työkaveri halusi lähteä ja mulle se käy. Olin ajatellut että työkaveri sanoo kun soittaa että hän lähtee mutta eipä näköjään.. Johtaja valitti vielä siitä että kun työkaverilla tulee taas niin paljon tunteja eli käy hänelle kalliiksi. Eipä ole mun murhe ajattelin.. Tuntuu kiristyvän kovasti tää tilanne kokoajan! Mitähän lie tapahtuu?

Kotia oli kiva tulla taas. Pikku M juoksi vauhdilla vastaan halimaan ja kylläpä hän rutistikin lujaa. Oli ollut ikävä hänellä, surku kun olen niin paljon pois M:n kannalta. Mutta siihen olen järjestämässä muutosta kovalla vauhdilla ja toivottavasti lykästää pian! Soitinkin äsken yhteen hakemaani paikkaan ja tein itseäni tiedettäväksi, yhtä logiikkaa tämä toimintakin!
Tänään kävin M:n kanssa suihkussa ja hänen leikittyään ammeessa nokko pesin hänet ja sitten ovenrakoon huutamaan "Äitii, Äitii!" ja kohtahan äiti tulikin hakemaan. Sitten jäinkin pesemään saunan, ja puhdas siitä tulikin ja kiva juttu jouluksi! Nyt on kyllä harvinainen hetki kun keskellä päivää ehtii koneelle. Kauppaankin pitää vielä ehtiä ostamaan niitä juttuja joita voi ostaa valmiiksi etteivät mene pilalle ja tehdä ruokakin joka on perunasipuli sekoitus ja hyvin maustettu jauheliha tai hirvenliha johon laitan nyt jäljimmäisen valkosipulien kera.
Pikku M:n otan mukaan kauppaan koska se on hänelle tosi tarkeää, hän suorastaan nauttii siellä käymisestä! Minusta vai äitistään lie ottanut mallinsa? Luulen että minusta koska musta on yleensä kiva käydä kaupassa.. Omituinen mies? Ehkä.. :) Kuusenkin kannoin sisälle suihkuun ämpäriin veden kera kun pakkanen laski kuusi sulasi parvekkeella ja sehän ei saa jäätyä uudestaan koska se alkaa tuoksuun liiallisesti ja tiputtaa neulaset tosi nopeesti!

Nyt taidan alkaa puuhastelemaan sitä safkaa ja muita juttuja.

No comments: